10 elementów dobrego tekstu SEO

SEO to ogromna siła napędowa sukcesu biznesowego. W końcu pojawienie się w wyszukiwarce treści, które rezonują z czytelnikami, pomaga zwiększyć widoczność, napędza ruch i zwiększa współczynniki konwersji.

A jednak tak wiele osób ma problemy z pisaniem dobrych treści pod kątem SEO.

Kiedyś sposobem na zwrócenie uwagi Google było wypełnienie treści słowami kluczowymi, które mogły pasować do tego, czego ludzie szukali w Internecie.

W SEO chodziło mniej o tworzenie treści, z których ludzie mogliby korzystać, a bardziej o odwoływanie się do algorytmów Google.

Dziś SEO przeszło od pisania dla maszyn do pisania dla ludzi.

Tworząc przydatne, angażujące treści, firmy mogą skuteczniej zaspokajać potrzeby odbiorców oraz generować leady i wzrost sprzedaży.

Dowiedzmy się, jak to zrobić.

 

SEO: ciągła ewolucja

Wprowadzenie internetu znacząco zmieniło oblicze konsumpcjonizmu.

Mając tak wiele informacji w zasięgu ręki, dzisiejsi kupujący są w stanie przeprowadzić dla siebie więcej informacji.

Dzięki temu mogą bardziej wnikliwie podchodzić do produktów, które kupują, i firm, od których kupują.

Potrzeby i oczekiwania konsumentów stale się zmieniają, a co za tym idzie – SEO.

Wyszukiwarki chcą zapewnić swoim użytkownikom jak najlepsze wrażenia.

Im więcej Google dowiaduje się o swoich wyszukiwarkach, tym bardziej dostosowuje swoje algorytmy do ich potrzeb i oczekiwań.

Dlatego, podczas gdy podstawowe zasady SEO pozostają niezmienne, zasady tworzenia skutecznego SEO podlegają ciągłym zmianom.

Aby tworzyć treści, które maksymalizują Twoje możliwości SEO, musisz być na bieżąco z najnowszymi standardami, aby osiągnąć optymalny sukces.

 

10 podstawowych elementów

Chociaż SEO ciągle się zmienia, dzięki pewnym możliwościom adaptacji i badaniom możesz pozostać w kontakcie z oczekiwaniami konsumentów i sposobem, w jaki napędzają algorytmy Google.

Pomoże Ci to w tworzeniu wysokiej jakości treści, które docenią Twoi użytkownicy (i wyszukiwarki).

Pisząc dla SEO, pamiętaj o tych dziesięciu standardach treści.

1. Zawartość meta

Treść meta jest jak zajawka treści, którą można znaleźć na tylnej okładce książki.

Czytelnicy mogą rzucić okiem na to, czego mogą się spodziewać w środku.

Może też decydować o tym, czy czytelnik będzie dalej nurkował, czy też odłoży go z powrotem na półkę i sięgnie po coś innego.

Czasami tworzenie świetnych treści SEO jest po prostu kwestią opracowania nowych metainformacji.

Dobra meta powinna przestrzegać następujących zasad:

Zmaksymalizuj swoje postacie.

Wydobądź jak najwięcej z tej doskonałej nieruchomości. Chociaż informacje powinny być krótkie i przyjemne, wykorzystaj tyle miejsca, ile możesz, aby przyciągnąć czytelnika.

Świetny opis meta spadnie pomiędzy 50-155 znaków, zanim skończy się na ryzyko skróceniu przez Google. Udostępnij jak najwięcej informacji, aby zachęcić czytelnika do kliknięcia Twoich informacji.

Niech to działa.

Pamiętajcie o starych szczekaczach z cyrku, którzy krzyczeli: „Panie i panowie, podejdźcie! Nie przegap najlepszego programu na Ziemi! ”

Skieruj je podczas tworzenia treści meta. To Twoja szansa, aby zaprosić ludzi, aby zobaczyli, co masz do zaoferowania. Powinien być bezpośredni, motywujący i zachęcający do działania.

Uwzględnij swoje słowo kluczowe Focus.

Gdy opis w meta zawiera słowo kluczowe wyszukiwania, Google z większym prawdopodobieństwem umieści je w listach wyszukiwania. To sprawia, że ​​Twój link jest bardziej atrakcyjny dla użytkowników i zwiększa prawdopodobieństwo, że klikną go i odwiedzą Twoją stronę.

 

2. Napisz dla ludzi i maszyn

Znasz to powiedzenie: „Jeśli mama nie jest szczęśliwa, czy nikt nie jest szczęśliwy?”

Taka jest relacja między konsumentami a wyszukiwarkami.

Jeśli użytkownicy nie są zadowoleni, Google też nie.

W dzisiejszych zasadach SEO ludzie są najważniejsi.

Pisząc treści, które spełniają ich specyficzne potrzeby i współgrają z nimi, będą cieszyć się o wiele bardziej satysfakcjonującym doświadczeniem.

Odzwierciedla to dobrze wyszukiwarki, ponieważ dostarczały one możliwie najbardziej odpowiednich informacji.

Dlatego treści, które podoba się czytelnikom, zwiększają również SEO i napędzają SERP.

Kiedy więc piszesz najpierw dla ludzi , jednocześnie piszesz dla maszyny.

Aby poprowadzić użytkowników przez lejek sprzedażowy, musisz dostarczać treści, które ludzie chcą czytać.

3. Zapewnij wartość

To prowadzi nas do następnego punktu: sukces SEO zależy w dużej mierze od tego, że zapewniasz swoim czytelnikom coś wartościowego.

Ludzie zwracają się do internetu z dwóch powodów: mają problem, który wymaga rozwiązania, lub mają pytanie, na które trzeba odpowiedzieć.

Twoim zadaniem jest zapewnienie tego rozwiązania lub udzielenie odpowiedzi.

Aby uzyskać optymalną pozycję w SERP, musisz napisać wartościową, dogłębną treść, która złagodzi ból Twoich czytelników.

Ludzie aktywnie poszukują wiarygodnych zasobów w sieci i prawdopodobnie nie jesteś jedyną firmą oferującą swoje rozwiązanie.

Aby przyciągnąć (i zatrzymać) uwagę czytelników, za każdym razem musisz tworzyć atrakcyjne, pouczające treści.

Im większą wartość zapewniasz, tym więcej zaufania zbudujesz i głębszą relację możesz nawiązać.

Może to przynieść więcej potencjalnych klientów, większe przychody i silniejszą obecność w internecie.

Wskazówka: im więcej zasobów możesz udostępnić użytkownikom, tym lepsze będą ich wrażenia. Pisząc treść, dołącz obrazy, odpowiednie, rozbudowane słowa kluczowe i recenzje użytkowników, aby wyróżnić się na tle konkurencji.

4. Opowiedz dobrą historię

Gawędziarze od wieków przyciągają publiczność.

Kiedy podchodzisz do pisania treści jako gawędziarz, możesz przyciągnąć uwagę czytelnika i przybliżyć go do swojej marki.

Podczas pisania dla SEO weź pod uwagę te elementy narracji.

Czytelnik jest bohaterem.  Już jako dziecko uwielbialiśmy być bohaterami naszych opowieści na dobranoc. Kiedy piszesz historię z myślą o czytelniku, bardziej angażują się oni w wynik. Zaangażuj odbiorców, pisząc dla nich.

Każdy kocha napięcie.  Pomyśl o tym, jak klifowe zakończenie dobrego rozdziału sprawia, że ​​przewracasz stronę. Kiedy podpowiadasz, co jest za rogiem, ale nie ujawniasz wszystkiego z góry, zmuszasz ludzi do dalszego konsumowania twoich treści.

A potem co się stało? Każda historia potrzebuje kulminacyjnego punktu zwrotnego, który poprowadzi czytelnika w nieoczekiwanym kierunku. Napisz treści, które po drodze zawierają niespodzianki.

Napisz dla swojej marki.  Pamiętaj, że ostatecznym powodem dla treści SEO jest przyciągnięcie ludzi do Twojej marki. Nie daj się tak pochłonąć swojej historii, że zapomnisz o swoim głównym celu.

5. Napisz potężne nagłówki

Wykonałeś świetną robotę, tworząc przydatne treści, które pokochaliby czytelnicy, a Google nagrodziło Cię dobrymi rankingami wyszukiwania.

Ale z jakiegoś powodu nie otrzymujesz żadnych kliknięć.

Co daje?

Przyjrzyj się uważnie swoim nagłówkom. Są szanse, że nie zachęcają one ludzi do czytania twoich treści.

Łatwo jest tak pochłonąć doskonaleniem treści, że zaniedbujesz również optymalizację nagłówków.

Pamiętaj jednak, że kiedy Twoje artykuły pojawią się na liście wyników wyszukiwania Google, zostaną wymienione wśród dziesiątek innych.

Nagłówki to pierwsze wrażenie, jakie ludzie mają na temat Twoich treści.

Jeśli Twój nagłówek nie jest atrakcyjny, założą, że Twoja treść też nie jest.

Twórz potężne nagłówki, aby zwiększyć współczynniki klikalności i zwiększyć oglądalność.

  1. Powstrzymaj się od upychania słów kluczowych

We wczesnych dniach tworzenia treści SEO upychanie słów kluczowych było rzeczą powszechną.

Algorytmy Google w dużym stopniu opierały się na liczbie dopasowań słów kluczowych na stronie, więc autorzy umieszczali w treści jak najwięcej słów kluczowych.

Często nie było dla nich żadnego rymu ani powodu. Jasne, nie miały sensu w kontekście artykułu, ale tam były!

Na szczęście teraz, gdy kładzie się większy nacisk na przydatne treści, nadużywanie słów kluczowych nie jest tak powszechne. Jednak upychanie słów kluczowych nadal istnieje – tylko nie tak, jak kiedyś.

Podczas opracowywania treści SEO ważne jest, aby zwracać uwagę na czytelników.

Co uznają za najbardziej przydatne?

W dzisiejszym SEO najważniejsza jest trafność. Słowa kluczowe mogą być pomocne w dostarczaniu wartościowych treści.

 

7. Zwiększ czytelność

Częścią tworzenia pozytywnego doświadczenia użytkownika jest pisanie treści, które można łatwo przeczytać.

Czytelność odgrywa dużą rolę w zaangażowaniu użytkowników. Jeśli ktoś napotka ogromne bloki nieprzerwanego tekstu, jest szansa, że ​​się odbije .

Dbaj o zaangażowanie czytelników, zwiększając czytelność treści.

Żyjemy w społeczeństwie „przeglądającym”, w którym ludzie nie chcą poświęcać czasu na czytanie treści, które nie przynoszą wartości.

Formatuj treść SEO za pomocą krótszych zdań. Rozbijaj długie akapity. Użyj nagłówków, list wypunktowanych i spacji, aby zachęcić czytelników do dalszej pracy.

Im łatwiejsze jest przeczytanie treści, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownicy je w całości skonsumują.

 

8. Włączanie multimediów

Nie tylko chcesz tworzyć materiały, które ludzie chcą czytać, ale muszą być one łatwo przyswajalne.

Powinien być bardzo wciągający i zachęcać odwiedzających do pozostawania w Twojej witrynie przez dłuższy czas.

Pozwala to budować bardziej znaczące relacje z odbiorcami, jednocześnie zwiększając SERP.

Świetnym sposobem na osiągnięcie tego jest włączenie multimediów do treści SEO.

Filmy, zdjęcia, infografiki i diagramy to wizualnie stymulujący sposób dostarczania informacji edukacyjnych.

Pomagają przyciągnąć uwagę publiczności i sprawiają, że materiał jest bardziej zapadający w pamięć.

Posty multimedialne są również bardziej skłonne do udostępniania przez widzów.

Ile razy otrzymałeś film lub obraz w wiadomości e-mail przekazanej przez twoich przyjaciół i rodzinę?

Ludzie uwielbiają udostępniać ciekawe treści. Wykorzystaj to na swoją korzyść.

 

9. Dołącz przyciski udostępniania w mediach społecznościowych

Mówiąc o udostępnianiu informacji, jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych sposobów promowania udostępniania treści są media społecznościowe.

Sieci społecznościowe zmieniły sposób, w jaki ludzie wchodzą w interakcje na co dzień.

Bezpośrednie wysyłanie wiadomości, komentowanie w czasie rzeczywistym i emotikony reakcyjne wpływają na pragnienie naszego społeczeństwa do natychmiastowej informacji zwrotnej i komunikacji.

Włączając przyciski udostępniania społecznościowego do treści SEO, łączysz się nie tylko z odbiorcami, przenosząc treści do miejsc, w których spędzają czas.

Ułatwiasz im przekazywanie Twoich informacji do ich własnych kontaktów społecznych.

Ikony udostępniania społecznościowego to przyciski na Twojej stronie, które zazwyczaj tworzą automatyczny status na Facebooku lub tweeta, gdy czytelnicy je klikną.

Dzięki temu Twoja publiczność będzie musiała napisać własny post. Mogą po prostu udostępnić Twoją wiadomość jednym kliknięciem przycisku.

Może to gwałtownie poszerzyć Twój zasięg i przyciągnąć zupełnie nową publiczność podobnie myślących konsumentów, którzy również mogą być zainteresowani Twoją ofertą.

 

10. Śledź swoje postępy

Jedynym sposobem oceny skuteczności strategii treści SEO jest śledzenie jej postępów.

Metryki są kluczem do ujawnienia, które aspekty twojego planu działają, a co wymaga poprawy.

Jeśli nie monitorujesz swoich wyników, nie będziesz mieć możliwości dowiedzenia się, na jakim etapie realizacji celów się znajdujesz.

Dostępnych jest mnóstwo przydatnych narzędzi ułatwiających śledzenie postępów.

Od dostarczania odpowiednich słów kluczowych po sprawdzanie powielonych treści – istnieje wiele sposobów na zapewnienie, że treść SEO jest skuteczna i rezonuje z odbiorcami.

Ulepszanie SEO – jedna treść na raz

Ponieważ potrzeby i oczekiwania konsumentów stale się zmieniają, zmieniają się też standardy SEO.

Pozostając w kontakcie z aktualnymi najlepszymi praktykami SEO i dostosowując swoją strategię w razie potrzeby, możesz dostarczać cennych informacji, które angażują czytelników i generują wyższe SERP.

Pisanie dla ludzi i algorytmy Google zapewnią, że spełniasz dzisiejsze standardy SEO.